این کاخ که می بینی ...
پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
تبليغات
.
بیمه ایران نمایندگی رامشه 09132041395 نوریان



این کاخ که می بینی ...
نوشته شده در جمعه 26 دی 1393
بازديد : 401
نويسنده : مجتبی رضایی رامشه

 

اين كاخ كه مي بيني، گاه از تو و، گاه از من
جاويد نخواهد ماند، خواه از تو و خواه از من
گردون چو نمي گردد بر كام كسي هرگز
گيرم كه تواند بود مهر از تو و ماه از من؟
گر هيچ نيازي، باز چون هيج نخواهي برد
رنجي ز چه زين شطرنج، فرزين ز تو شاه از من
كبكي به هزاري گفت: پيوسته بهاري نيست
اين خنده و افغان چيست؟ گل از تو گياه از من
با خويش درافتاديم ، تا ملك ز كف داديم
از جنگ كسان شاديم، داد از تو و آه از من
نه تاج كياني ماند، نه افسر ساساني
"افسر" ز چه نالاني، تاج از تو كلاه از من
 
شعر از افسر قاجار سبزواری که دیوانش چاپ شده.  افسر بعد از میرزا ابوالحسن شیخ الرئیس قاجار لقب پر موونه ی شیخ الرئیس را گرفت. لقبی که اصالتا متعلق به حضرت ابن سیناست.شبي که بنا بود مجاهد بی نظیر آیت الله مدرس را تبعيد کنند نزديک غروب دور باغچه حياط قدم مي زد و اين بيت را زمزمه مي گرد:
اين کاخ که مي بيني گاه از تو و گاه از من / جاويد نخواهد ماند خواه از تو و خواه از من





مطالب مرتبط با اين پست
.



مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: